מרגש: הגמרא של יהודה דימנטמן הי"ד עברה לישיבת אביתר

בנצי לייזרוביץ No Comments on מרגש: הגמרא של יהודה דימנטמן הי"ד עברה לישיבת אביתר
21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישיבת אבינועם, שפעלה עד כה בישוב תפוח, פתחה השבוע את שנת הלימודים במשכנה החדש באביתר. באירוע חנוכת בית המדרש החדש של הישיבה השתתפו רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש ישיבת אבינועם הרב דוד אמיתי, בני משפחתו של יהודה גואטה הי"ד, שנרצחו בצומת תפוח הסמוכה, ח"כ צבי סוכות, ראשי תנועת נחלה ונוספים. כמו כן לאירוע הגיע גם הרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה הי"ד, שהעניק ברגע מרגש לנכדו שהתחיל שיעור א' בישיבה באביתר את הגמרא שבה למד יהודה שנרצח לפני כשנה וחצי בדרך מישיבת חומש.

"אני רוצה לחבר עוד חיבור בין חומש לבין אביתר", אמר הרב דימנטמן במהלך האירוע. "אני רוצה לתת לאריאל את הגמרא של יהודה שהוא למד בה, ואתה תמשיך. האויב יכול לשרוף את הגבילים, הקלף אומנם נשרף, אבל האותיות אינן נמחקות אלא פורחות. זהו בן חורין אמיתי שהאש לא יכולה לשרוף אותו. אבל עכשיו אתם ישיבת אביתר מחזירים את האותיות חזרה לבית המדרש להגדיל תורה ולהאדיר. אז זאת באמת זכות גדולה שיש למקום הזה. מה שאתם עושים פה זה אתם מקימים ישיבה על שם יהודה ועל שם אביתר וזה יהיה באמת קורבנם לא לשווא. כל מה שילמדו כאן זה לזכותם, הם דחפו פה את העניין, ובעז"ה עוד תהיה כאן עיר גדולה במקום האסטרטגי הזה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהשתתף אף הוא בחנוכת בית המדרש החדש, אמר: "אנחנו זוכים להיות כאן ולהיות שותפים לרגע היסטורי. אנחנו פה שליחים של עם ישראל זוכים לחדש כאן את הקמת היישובים בארץ ישראל אחרי כל כך הרבה שנים. זה לא עוד משהו שנעשה בלילה, אלא הנעשה ברוח של הרב לוניגר, ברוח של גוש אמונים, ברוח של דניאלה וייס. אנחנו עושים את זה ויש פה ניצחון אדיר, והניצחון הזה בעז"ה יביא פתח לעוד יישובים רבים נוספים ביהודה ושומרון. כך זה עובד. זה מתחיל וממשיך כמעיין המתגבר. ארץ ישראל נקנית בסבלנות ובידיעה שדברים לוקחים זמן וארץ ישראל נקנית גם בביזיונות. המחנה המשותף של כולנו שאנחנו מסתכלים על ישוב הארץ כמשימת הדור.

"זאת המשימה של כולנו, ובכוח לימוד התורה שלכם כאן, תוקם כאן עיר ואם בישראל שמתבססת עליו ישיבה. בזכות התורה, יהיה כאן בניין התורה והארץ. אני מבקש להזכיר יהודי גדול, עצום, מו"ר הרב דרוקמן זצ"ל, שההסכם הזה אחרי שמונה שעות של דיונים אצלו בבית. במשך כמעט כל יום מאז שנחתם ההסכם, עד כמעט ימים ספורים לפני שהוא נפטר, הוא לא הפסיק להתקשר ולשאול מה עם אביתר", הוסיף דגן.



0 תגובות